Stránky OK2PNQ
Tommypnq(kysela ryba)centrum.cz

2.subregionální závod 2018

13. května 2018 v 22:03 |  VKV závody
Přípravy na závod byly jednoduché, konečně jsem se dostal k tomu, abych v PLL pro 23cm vyměnil TCXO za VCTCXO a nastavil si správnou frekvenci. A tak jsem po několika letech nemusel přemýšlet, o kolik kHz se mám ladit nad sjednaný kmitočet.
Druhou úpravou byla malá změna v SW rotátoru, která se projevovala občas během 1. subregu tak, že po puštění tlačítka pro daný směr otáčení rotátor nezastavil a točil vesele dál. Oprava zafungovala.
Na závod jsem zviklal i Luďka OK2VNQ, a tak rozdal body na 2m a 70cm, kam se poslední dobou nedostávám.
Naložení proběhlo bez problémů, akorát už doma byl vítr dost čerstvý a předpověď neslibovala žádnou změnu. Po příjezdu na kopec to bylo samozřejmě umocněno otevřenou krajinou, ale ve dvou jsme antény postavili bez problémů. Kotvy vydržely celý závod a já jsem jen koukal, jak vítr prohýbá mou stožárovou trubku, která je kotvená jenom v jediné výšce až nad parabolou. Krátká ant. pro 70cm nahoře tam byla jen na ozdobu, celý závod jsem tohle pásmo neaktivoval.
Co během závodu několikrát zlobilo, bylo internetové připojení přes telefon. Na konfiguraci se nic nezměnilo, přesto minule spojení bez výpadku jelo celý závod a tentokráte jsem několikrát restartoval telefon, KJTlog i počítač, aby se to nakonec nějak líně rozběhlo. Pak jsem byl na KST za blbce, protože stanice se mě ptaly, zdali je slyším a já při tom netušil, že někde mám poslouchat. Omlouvám se.
Do večera jsem jel svým volným tempem a přecházel mezi pásmy. Bohužel již během večera začal selhávat rotátor, respektive mag. snímač natočení a při snaze o azimut vyšší, než 270st už víc neukázal, i když motor i parabola se točili dál.
Tím jsem přišel o azimut a domluva spojení byla ohrožena. Probral jsem pár stanic na jihozápad, do S5 a 9A to extrémně nechodilo. Dál nebylo co dělat, tak jsme to o půlnoci zabalili a šli spát.
Ráno se nechtělo vstávat, sluníčko vyhřívalo auto a tak konečně nebyla zima na nohy. To způsobilo, že jsme zaspali a vylezli ze spacáků až 9:30. To se mi na závodě ještě nestalo. Po klidné snídani a hloubání nad rotátorem jsem vytáhl papírovou stupnici a provizorně ji připevnil nad rotátor. Nad stupnici kus drátu jako ukazatel a mohlo se začít. Příprava každého spojení sestávala z výběru stanice na KST, pak vylézt z auta, oběhnout ke stožáru, natočit azimut, doběhnout na chat, poprosit o spojení a když se stanice ozvala, vyzkoušet to na pásmu. Trvalo to třikrát déle, než obvykle...
Kolem poledního mi to navíc začal zpestřovat dále sílící vítr tak, že s natočenou parabolou otáčel, takže nasměrování probíhalo několikrát a během spojení jsem pak proti větru natáčel podle síly signálu. Při mých relacích se mi to otočilo pryč a já zase běžel kolem auta zjistit, kam mířím.
Takhle veselé jsem to ještě neměl. Výsledek za neděli byl tak velmi nízký, spoustu stanic jsem ani nestihl požádat o sked, některým jsem neodpověděl na žádosti. Víc se toho stihnout bohužel nedalo, snad příště za lepší konstalace hvězd. Výsledky jsou skoro jako v 1. subregionálu, takže bída děs.
Jediný pozitivní zážitek byly celkem tři spojení do DL přes 600km, z toho navíc jedno SSB. To při mých 10W výkonu je vcelku fajn. Ještě tak, kdyby jich bylo 30, hi.
Tak zase příště, snad při menším větru a za lepšího stavu techniky naslyšenou...


Sestava na kopci chvíli před demontáží v neděli

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama